belstaff moto ugg ciabatte timberland saldi woolrich milano woolrich parka uomo ciabatte ugg canada goose uomo prezzo peuterey piumini belstaff pelle uomo barbour giubbotto moncler baby barbour uomo woolrich 2017 timberland outlet belstaff italia belstaff pelle giubbotti belstaff ugg mini giubbotti peuterey 2017 ugg mini neri
Tog til tiden?
 
viagra Levitra Soft Tabs Kamagra Fizzy Tabs Acquistare Viagra Soft Tabs Viagra Generic Test Pacchetti Originale Acquistare Levitra Strips Il brevetto Viagra Cialis e Super Kamagra Acquistare Cialis Strips Viagra Pastiglie Viagra e Disfunzione Erettile priligy dapoxetina generico Kamagra 100 Cialis online Levitra Generico Domande e Risposte sul Viagra Test pacchetti Propecia generico Acquistare Cialis Soft Tabs

 

 


6-9-2006

Tog til tiden?

Igen i år har vi haft en kaotisk sommer med forsinkelser og aflyste tog, som skyldtes hastighedsnedsættelserne pga. slidte spor og signaler. Noget er man simpelthen nød til at gøre nu, for det er ikke holdbart, at man tilbyder befolkningen en sådan kvalitet af den kollektive trafik.

DSB bruger mange millioner på at lave deres Harry reklamer, hvor man lover tog til tiden. Det virker absurd at man bruger så mange penge på markedsføring, hvor man reklamerer for en bestemt kvalitet i form af en køreplan, som ikke svarer til virkeligheden. I stedet burde man bruge pengene på at lave en realistisk køreplan.

Jeg tror hellere den danske befolkning vil have en køreplan, hvor turen måske tager længere tid, men at man kommer frem til aftalt tid, i stedet for en køreplan, som man slet ikke kan regne med. Man bliver skuffet og irriteret, når man gang på gang kommer for sent til aftaler og arbejde, fordi DSB ikke kan levere tog til tiden.

Løsningen med en realistisk køreplan er dog kun en del af løsningen, for det store problem ligger i det nedslidte skinnenet som Banedanmark har ansvaret for.

Her er der akut brug for flere midler til at vedligeholde skinnenettet. En del af finansieringen kunne man finde ved at tage de 700 mio., som man regner med DSB giver i overskud i år og øremærke dem til vedligeholdelse af nettet igennem Banedanmark.

For kort tid siden tilbød ATP at finansiere renoveringen af de danske skinner. Den løsningsmodel syntes Dansk Folkepartis Ungdom lyder spændende, men der skal selvfølgelig noget mere konkret på bordet, inden man endelig kan give grønt lys og fortsætte med den løsning. En eventuel løsning med en privat partner skal selvfølgelig være økonomisk attraktiv for begge parter.

En af fordelene ved at lade en privat aktør overtage vedligeholdelsen af skinnenettet, er at man får en tiltrængt ensretning af ansvaret for skinnerne. Som det er lige nu bliver ansvaret kastet frem og tilbage imellem Folketinget, trafikministeren, DSB og Banedanmark. Så længe alle parter bare kaster aben videre til nogle andre, så vil konsekvensen altid være dårligere forhold og skinnerne bliver ikke bedre af det. Ved at lade en privat aktør overtage driften af skinnerne vil man få et sted, hvor man helt klart kan placere ansvaret.

Den kollektive trafik i Danmark kunne godt bruge et løft på mange områder.

Læserbreve fordelt på emner

 

 

Dennis Flydtkjær - Ørskovbakken 42 - Snejbjerg - 7400 Herning - Tlf.: 3337 5112 - E-mail: dfdefl@ft.dk

cialis generico cialis online viagra on line cialis 20 levitra generique kamagra 100 kamagra 100mg viagra generico viagra pour femme viagra femme cialis 20 mg kamagra prezzo kamagra oral jelly levitra g¨¦n¨¦rique